Οι υλικοτεχνικές εκπαιδευτικές υποδομές (διαδραστικοί πίνακες, λογισμικό υλικό, δυνατότητα παρουσιάσεων εικονικών πειραμάτων από τα μεγαλύτερα Πανεπιστήμια του κόσμου, διαδραστικές παρουσιάσεις, ατομικός εξοπλισμός των πειραματικών διαδικασιών), προσφέρουν αποδοτικές μαθησιακές ευκαιρίες στους μαθητές μέσω ποικίλων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
Τα πειράματα διεξάγονται κυρίως από τους μαθητές, οι οποίοι χωρίζονται σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων κατά τα πανεπιστημιακά πρότυπα σε ειδικά διαμορφωμένους σταθμούς εργασίας. Με τον τρόπο αυτό και σύμφωνα με τις σύγχρονες διδακτικές και παιδαγωγικές αρχές, η γνώση κατακτάται μέσω της αλληλεπίδρασης της πειραματικής δραστηριότητας, των νοητικών διεργασιών και του θεωρητικού υπόβαθρου των μαθητών. Έτσι ο ρόλος του πειράματος είναι πιο ουσιαστικός στη γνωστική διαδικασία, γιατί η εκτέλεση γίνεται από τους ίδιους τους μαθητές.
Οι μαθητές εξοικειώνονται με την επιστημονική μεθοδολογία, δηλαδή την παρατήρηση, τη διατύπωση της υπόθεσης και τον πειραματικό έλεγχό της, την ανάλυση και ερμηνεία των δεδομένων, την εξαγωγή συμπερασμάτων, τη γενίκευση και κατασκευή προτύπων και τελικά την οικοδόμηση της γνώσης.
Αναπτύσσεται έτσι η δυνατότητα επικοινωνίας και συνεργασίας, η ανταλλαγή ιδεών και γνώσεων και τελικά η αγάπη των μαθητών για τις επιστήμες. Συγχρόνως καλλιεργούνται δεξιότητες των μαθητών για τη λήψη αποφάσεις που σχετίζονται με τη καθημερινή τους ζωή ως άτομα και μέλη της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας.