Χρησιμοποιούμε λειτουργικά ερεθίσματα για την ανάπτυξη του γραπτού λόγου και σταδιακά καλλιεργούμε τον αναδυόμενο εγγραμματισμό μέσα από ποικίλες δραστηριότητες.
Μέσα από παιγνιώδεις δράσεις καλλιεργούμε τη λεπτή κινητικότητα με στόχο την κατάκτηση της γραφής. Κατά τη φοίτησή τους στον παιδικό σταθμό, τα παιδιά ενθαρρύνονται μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες, να μεταχειριστούν το μολύβι, να έχουν σωστή σωματική στάση και να σχηματίσουν τα γράμματα όπως μπορούν. Στο προνηπιαγωγείο, τα παιδιά προχωρούν ένα ακόμα βήμα προς την κατάκτηση της γραφής, καθώς προσπαθούν να αντιγράψουν και στη συνέχεια να συνθέσουν λέξεις. Στο νηπιαγωγείο είναι πλέον σε θέση να γράψουν και να αναγνωρίσουν τις λέξεις που ακούν και ανταποκρίνονται στις λειτουργικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους.
Στο σχολείο μας ενθαρρύνουμε και καθοδηγούμε τα παιδιά στην κατάκτηση της γραφής και της ανάγνωσης μέσα από ποικίλες δραστηριότητες και πολλά ερεθίσματα. Τα παιδιά:
• Αναζητούν τα προσωπικά αντικείμενά τους με το όνομά τους.
• Χρησιμοποιούν το όνομά τους για να υπογράψουν τους κανόνες της τάξης ή τις εργασίες τους.
• Έρχονται σε επαφή με την παιδική λογοτεχνία και τον ποιητικό λόγο.
• Κατασκευάζουν πίνακες αναφοράς με τα ονόματά τους, τους μήνες, τις εποχές, τις ημέρες για την εξυπηρέτηση της έρευνάς τους, καθώς και των αναγκών της τάξης.
• Βλέπουν και χρησιμοποιούν λεξιλόγιο που συνδέεται με το θέμα που ερευνούν ή λεξιλόγιο που συνδέεται με τις λειτουργικές τους ανάγκες.
• Δημιουργούν αφίσες που σχετίζονται με την ενότητα έρευνας που μελετούν.
• Χρησιμοποιούν το χώρο της βιβλιοθήκης για την έρευνά τους, έρχονται σε επαφή με τη λογοτεχνία και τη ποίηση μέσα από τις δράσεις φιλαναγνωσίας και επωφελούνται από τη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης.